Programmeren in een customer care center

Voor velen is programmeren Chinees, nulletjes en eentjes die over een scherm dansen. Voor Michaël en Frédéric is het dagelijkse kost en dat doen ze met plezier. Maar wat houdt dat juist in om als programmeur bij een customer care center te werken?

“Wat we doen is heel breed, in een notendop: mensen helpen en hen de juiste oplossing proberen bieden.” Start Michaël. Hij is sinds 2017 aan boord bij 24+. “Voor ik hier startte had ik nog geen ervaring binnen de IT wereld en ik vond het dan ook heel fijn toen ik hier de kans kreeg om te starten.”

“2 jaar later heeft Michaël mij dezelfde kans gegeven.” pikt Frédéric in.

Als organisatie vinden we het belangrijk om meer in te zoomen op je talenten dan bijvoorbeeld een diploma. Een match met de waarden van de organisatie is een stuk belangrijker. Skills kan je ontwikkelen, die ruimte en ondersteuning krijg je bij 24+.

Uitdaging en variatie zijn onze sleutelwoorden

Programmeren gaat over een complex gegeven opsplitsen in kleine behapbare elementen. Dat vertaal je naar commando’s die een computer begrijpt. Elk onderdeeltje moet op een bepaalde manier samen werken en zo een geheel vormen dat soepel loopt.

“In het begin is het niet eenvoudig om de complexiteit onder de knie te krijgen. Stap per stap leer je nieuwe dingen bij.” vertelt Frédéric. “Die veelzijdigheid is iets dat me enorm aanspreekt in onze job. Ik ben van nature heel erg leergierig en een job waarin dat verwacht wordt is dus super belangrijk voor mij.” vult Michaël aan.

Bij 24+ worden een aantal diverse systemen gebruikt, dat gaat van ons planningsysteem tot het systeem waar de info over het klantencontact verwerkt wordt. Voor onze developpers is het belangrijk om heel wat kennis te hebben over die diverse platformen. Enkel zo kunnen ze connecties leggen en vragen oplossen die ze voorgeschoteld krijgen.

“Dat maakt het vaak ook extra uitdagend, kijken waar je welke connecties kan leggen en op zoek gaan naar de oplossing. Maar het is niet enkel ad hoc oplossingen aanbieden. We kijken ook naar de toekomst en stellen onszelf vaak de vraag hoe we een tool kunnen aanbieden die in de toekomstgericht is.” besluit Michaël.

We werken nooit alleen

Onze developpers zijn deel van het Business Support team, een divers team. Het is dan ook moeilijk om hen onder 1 noemer samen te brengen, het gaat van programmeren naar applicatiebeheer tot facility ’s.

“Iedereen bij ons heeft zijn eigen specialiteit en we kunnen altijd op elkaar rekenen. Loop ik ergens tegen aan dan kan ik altijd op mijn collega’s, zowel binnen business support als heel 24+, rekenen voor ondersteuning.” Vertelt Frederic‘Echt fantastisch, het lijkt soms een beetje op een kleine familie.’ sluit Michaël fier af. 

Heb je de kriebel te pakken en wil je deel worden van onze 24+ familie? Check dan zeker onze vacaturepagina voor onze openstaande vacatures.